- žák nemůže eŽK zapomenout, zápis známky je možný vždy, když je funkční internetové připojení, žák má kompletní přehled o známkách i když papírovou ŽK ztratí, může se orientovat podle vypočteného aritmětického průměru (ten nelze však brát jako závazný, klasifikaci provádí učitel zohlednující celkovou práci žáky
- ke každé známce je možné připojit poznámku, upozornit na přednosti práce žáka, nebo uvést příčiny případného neúspěchu a poradit jak dál postupovat
- vyučující mají přehled o výsledcích všech žáků, které učí i v ostatních předmětech, mohou porovnávat jejich výsledky, v případě neúspěchu žáka se snáze analyzují a hledají příčiny
- třídní učitel má přehled o prospěchu a chování žáků ve své třídě, za předpokladu, že ostatní vyučující informace
- průběžně doplňují
- informace se dostávají k rodičům okamžitě, ne jednou za čtvrt roku, snáze se udržuje objektivní informovanost a předchází se tak případným nedorozuměním
- informace o práci školy a výsledcích žáků, diskuzní prostor pro rodiče, učitele a žáky umožňuje "vědět o sobě", možnost vzájemného kontaktu zvyšuje důvěru zúčastněných, nic před sebou neskrýváme
- informace o dění ve škole je vždy aktuální, v případě průběžného uvádění suplování, změn v rozvrhu nebo akcí školy, rodiče dostávají pouze informace, které se jich týkají, nemusí je vyhledávat
- dlouhodobě chybějící žáci neztrácejí kontakt se svou třídou, kamarády, jestliže jim to důvod nepřítomnosti dovoluje, mohou prostřednictvím eŽK pokračovat ve studiu
- přehledně uspořádané výsledky, s průběžně uváděným průměrem, žáky mohou motivovat k další práci na udržení nebo zlepšení výsledků
- vedení školy tak může mít nejen přehled nad klasifikací a prací v jednotlivých třídách, ale může informovat rodiče, učitele i žáky o svých záměrech a plánech
Poskytuje-li webové rozhraní eŽK i další služby, jako obrazové galerie pro žáky a učitele případně další možnosti známé z komunitních sítí, potom se eŽK stává místem setkávání všech zúčastněných.
Žádné komentáře:
Okomentovat